2011. október 16., vasárnap

Langalló-Kenyérlángos-Tökipompos vagy ahogy tetszik

Ez az az étel ami aztán abszolút nem nevezhető se diétásnak, se vegetáriánusnak, de szerintem bárki feladja egy napra a fogyókúráját, ha ennek az ételnek az illatát megérzi.
A rövid története csak annyi, hogy én soha életemben nem ettem még eme fenn nevezett ételből.Sokat hallottam már róla, hogy vásárokon mindeféle kavalkádokon lehet találkozni vele, de mi eddig valahogy mindig elkerültük egymást. Elképzeléseim voltak elbeszélések alapján, de igazán csak most ismerkedhettem meg vele közelebről. Igaz pár hete vettünk egy pékségben valami hasonlót ami (mostmár tudom), hogy csak nyomokban hasonlított az eredetire, szóval gyors kutatásim eredményeként rátaláltam a receptre, amin kicsit finomítottam és a hétvégén el is készült.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
kb. 1 dl víz
2,5 dkg só
2 dkg élesztő
2, 5 dl tej
egy kk cukor


Elkészítés:

Az élesztőt beletesszük a langyos tejbe, ebbe szórjuk a cukrot illetve 1 marék lisztet. Kézzel kicsit összekeverjük, majd hagyjuk míg kicsit megszaporodik(kb 15 perc). Tulajdonképpen ez lesz a kovász.
A lisztet beletesszük egy nagy keverő tálba, ha feljött a kovász ráöntjük a lisztre, megsózzuk. Elkezdjük kézzel gyúrni, közben apránként adagoljuk hozzá a vizet. Kb lángostésztaszerűt kell kapjunk(félkemény). Ha összeállt a tészta 2 órán át kelesztjük.
2 óra elteltével lisztezett deszkára tesszük. Átgyúrjuk és 2 cipót formázunk belőle, majd újabb egy órát pihenni hagyjuk.
Közben egy tepsit zsírozunk, lisztezünk és a megkelt tésztát, amit előzőleg kb 1, 5 cm-re nyújtunk ebbe belehelyezzük.
Előmelegített sütőbe tesszük kb 5 percre, ez az elősütés. Ha kicsit átforrósodott akkor kivesszük és rátesszük a feltétet, ami tulajdonképpen ízlés dolga. Nálunk most ez volt.


Feltét:

tejföl
baconszalonna- apróra vágva
lilahagyma-karikára szeletelve
sajt


Tejföllel megkenjük a többi feltétnekvalót pedig szépen rárétegezzük. Mehetne még rá szerintem akár gomba, kukorica...







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése